16 May 2013

Cik Jah vs Cik Ta


Cik Jah : Aku sedih tengok keputusan PRU13 ni, Memang la BN menang, tapi kedudukan kedua tertinggi DAP, patutnya PAS bersatu ngan BN untuk jatuhkan cina. Puas la hati korang DAP menang besar dekat selangor, lepas ni beli ayam patah leher tak yah sembelih la..,

Cik Ta : Sekurang-kurangnya cina dalam DAP tu dah memang kafir, dari orang yang islam hanya pada IC jer., tapi tolak hukum tuhan, fikir sendiri la.

Cik Jah : Memang tak pernah kenang sejarah kemerdekaan, susah payah kerajaan BN nak merdekakan tanah melayu dari jajahan bangsa luar, ko suka la kafir laknat memerintah balik, teruk macamana pun BN dorang masih beragama islam, tengok la lepas ni siapa nk jadi menteri besar selangor.

Cik Ta : Kerajaan BN ke yang merdekakan tanah melayu, kesian nya la kat akak aku sorang nih. BN dah menang pun aku tetap nk jadi pembakang, sebab ada pembakang la kita leh maju, kalau pembakang takda kita dapat ke apa yang BN bagi sekarang ni. Bodoh la kalau PR letak DAP jadi menteri besar selangor, hilang la kepercayaan melayu kat dorang. Pinang lain la sebab memang majoriti kat situ cina, sejak merdeka BN pegang Pinang pun menteri besar nya cina jugak kan. yang korang nampak janji PR yang tak lunas jer, sebab tu aku nak media kat malaysia ni adil, bukan sebelah pihak jer, tang buruk BN taknak tunjuk plak. Belawan cara adil dengan hujah dan fakta. Bukan ngan fitnah dan penipuan. Malaysia ni bukan BN punya. Kata orang islam tunjuk la contoh yang baik kat anak cucu, bukan ngan benda yang tak bermoral. Menang kalah adat bertanding, tapi biar la dengan penuh bermaruah.

Cik Jah : Gara-gara internet la ni, sebab tu la aku cakap jangan percaya internet, guna internet masa perlu jer.

Cik Ta : Sekurang-kurangnya tak macam utusan ngan tv3, asik sebar fitnah, lepas tu utusan buka tabung kutipan sebab nak bayar saman fitnah. Aku nk tanya ko plak apa sumber berita ko.

Cik Jah : Melalui pengalaman. hanya lihat dan dengar, lepas tu aku pikir sendiri.

Cik Ta : Tak payah nk ego la, semua nih pengaruh media. Tipu la kalau ko tak tengok tv ngan baca paper, kalau pengalaman hidup jer along yang lagi tua tu lagi tau jerih perit hidup dari kita, tapi dia tak amik berita sebelah pihak jer. Bukan terperuk ngan berita yang tak adil.

....................................................

Cik Ta : Dah la jangan sebab politik kita adik-beradik begaduh, masing-masing ada pegangan sendiri.

Cik Jah : Suka hati ko la, along tu bukan daftar mengundi pun, dia banyak terpengaruh nagn bini dia jer, bila pergi rumah dia asik cerita pasal parti kesayangan dia jer.

Cik Ta : Hahaha.. sama la ngan laki ko tu, bukan daftar mengudi pun tapi cakap pasal parti korang gak kan. Sekurang-kurangnya kitorang sokong parti yang dalamnya paling banyak golongan ulamak dan ustad. Korang?.., ingat politik ni habis kat dunia jer ker., semuanya kena menjawab kat akhirat nanti.

Cik Jah : Politik ni takda kena-mengena ngan akhirat. PAS jer yang cakap undi BN masuk neraka, kalau macam tu arwah mak masuk neraka la sebab undi BN.

Cik Ta : Ni bukan masalah undi BN masuk neraka, ni masalah taknak amik tau. Arwah mak tu kita tak payah pertikaikan, sebab zaman tu takda pendedahan, sebab tu kita kena dengar ceramah agama, pilih pemimpin pun kita kena hisab jugak kat akhirat nnti. Dah tau dia salah tapi masih sokong dia ha jawab la kat sana nanti.

Cik Jah : Dah la tak payah nak bersyarah kat aku, aku tau hidup aku, aku benci PAS, semuanya belagak bagus, perasan ahli syurga. Dah jangan balas SMS aku, aku tak nak di ganggu, aku nk ngecat rumah....

7 comments:

  1. wow!! Xmau gadoh2 sal hal nh, msg2 ader sokongan dan pndgn msg2.. kita perlu hormat, jgn smpai kita hilg hormat antara satu sama laen.. setuju, pembangkang pum slh satu sbb kerajaan berusaha memberikan yg terbaek untuk rakyat.... pandangan peribadi.. #peace.. ;)

    ReplyDelete
  2. masyallah...marilah kita berstau..:)

    ReplyDelete
  3. suka benda nie ! anda biru atau hijau? cik Jah or cik Ta? tapi apa2 punn, yakinlah bahawa tidak semua yang tersebar melalui tv, surat khbr or internet itu adalah benar semata-mata benar . ini lah yg dikatakan politik . saborr jehh lah :)

    ReplyDelete
  4. Lantak komelah bergaduh sesama sendiri hehe

    ReplyDelete
  5. salam..

    kurng phm..sbb kurng amik tau psl politik ni..huuuu
    mcm2 skrng kan

    ReplyDelete
  6. nsb baek sms. kalo berdepan, mahu berkelahi.

    ReplyDelete
  7. i blkang u cik ta.. ;b
    wujud ke cik ta ni? huhuhu

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

other site