14 October 2014

Pesanan untuk diri


                                                                foto dari google
Aku adalah rumah yg asing bagi kamu
Dan aku adalah rumah daripada tanah
Aku juga adalah rumah yg sngat sedih dan sunyi
Aku merupakan tempat sarangnya cacing dan ulat²

Hai nak adaam..,
Lupakah engkau akan kepada ku
Berkenaan tidur pajang mu
Dahulu engkau berpijak diatas belakang badan ku.,
Kini aku berkuasa keatasmu

Hai anak adam..,
Jika baik amalanmu
Akan aku kuluaskan perutku seluas pandanganmu
Jika buruk amalanmu
Nescaya sempit lah ruangmu
Sehingga tulang rusukmu bersilang sama sendiri

Hai anak adam..,
Jadi lah engkau diantara yang mecegah mungkar dan mengamalkan yang ma'ruf
Pasti aku jaga jasad mu sebaik perintahnya
Jangan lah engkau bersama mereka yang melakukan mungkar
Kelak binasa jasadmu dimamah penghuninya

Hai anak adam..,
Sudahkah engkau bersedia untuk menghadapi malam pertama mu di sini..,

9 comments:

  1. pesanan buat diri ini juga..
    nice share..terima kasih ^_^

    ReplyDelete
  2. terima kasih atas peringatan ini :)

    ReplyDelete
  3. Semoga hujung hidup husnul khotimah,..semoga syahid di jalanMu, Aamin.

    ReplyDelete
  4. pergghhh...menyayat hati... insaf rase di hati ini..

    ReplyDelete
  5. sentiasa memperbaiki diri...
    berusaha sehabis daya..

    ReplyDelete
  6. memang sedar diri lepas baca ayat ni. ya Allah....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

other site